ࡱ> ^`_5@kbjbj22"nXX.@@@@@@@Tx x x x T  $Rh @ @@ { { { :@ @ { { { @@ ]߽AXx 0 NC .N TT@@@@N@ D { TT$ x q TTx  Tncos nletrajz (tmutat) Krem, rja le a sajt lett s csaldja trtnett, s a lers sorn vegye figyelembe az itt kvetkezQ tncra vonatkoz krdseket is. Azt szeretnm megtudni, hogy a tnc, a muzsika, a j kedly milyen szerepet jtszott sajt letben s a csaldjban. A lershoz csak szempontokat, tleteket adunk, nem pedig ktelezQ elQrsokat. rjon mindenrQl, amit a tnccal kapcsolatos rzseibQl, gondolataibl fontosnak, rdemesnek tart. Btran hasznlja a sajt szavait, kifejezseit, mert gy rsa mg pontosabb, hitelesebb lesz. Nem kell felttlen kvetnie az tmutat sorrendjt, gondolatmenett. rja le gondolatait gy, ahogy a dolgok flmerlnek nben. A tncra vonatkoz dolgokat beleszQheti a csaldja trtnetbe, de el is klntheti, ha gy tartja hasznosabbnak. Csaldi hagyomnyok Mit tud a csaldi hagyomnybl, voltak-e a csaldjban j kedlyq, j tncos, mulats emberek? A ddnagyapk, nagyapk, szlQk korosztlyban kiket tart szmon az emlkezet j tncosokknt? Maradtak-e fenn a tncos kedvkrQl szl trtnetek. Hogyan tncoltak Qk? Priz-e olyan dalt, tncfigurt, tncot, amely valamelyik Qsre emlkezteti? rja le tnccal kapcsolatos gyermekkori lmnyeit: Ltta-e a szleit, testvreit, idQsebb s fiatalabb rokonait tncolni, mulatni? Voltak-e kzttk klnsen j tncosok, vagy inkbb kzepes tehetsgqek voltak, vagy kifejezetten hinyzott belQlk a tncos kedv, a j kedly? Mikor volt csaldi krben az elsQ tncos lmnye? Hogyan tanult meg tncolni? Csaldi krben, vagy a csaldon kvl? Rendeztek a csaldban kis gyerekblt, kismulatsgot a gyerekek szmra? Hogyan? Volt-e a faluban ms hely, ahol a gyerekek megtanulhattak tncolni? Mi volt az elsQ tnc, amit megtanult? Azutn milyen tncok megtanulsa kvetkezett? Aki vagy akik tantottk, mire figyelmeztettk a tanuls sorn? Mondtak-e valamit a testtartsrl, a mozgsmdrl, a figurkrl, azok sorrendjrQl, a zenhez val igazodsrl stb.? Gyakorolta-e egyedl, vagy a gyermekpajtsaival egytt a megtanult tncokat? Hogyan? Sprqvel, a szkbe, jszol szlbe kapaszkodva, fhoz tmaszkodva? Milyen zeneksret volt a tanuls, a gyakorls sorn? Fttysz, gyermekmuzsiks, vagy felnQtt ember? Kire, kikre emlkszik legszvesebben, akitQl a legtbbet tanult? Milyen emberek voltak? Miben kvette Qket? Volt-e, van-e a faluban tnciskola? Jrt-e tnciskolba? Mit tanult ott? Ki volt a tncmestere? Milyen ember volt? n milyen tncos volt gyermekkorban? Mr akkor gyes volt, vagy csak ksQbb mutatkozott meg a tnchoz val vonzdsa? Tallkozott-e olyan emberekkel, akiknek mindene volt a tnc? Szeretett volna-e olyan ember lenni? Tartottk-e azt, hogy aki j tncos, az rossz dolgos? Vagy fordtva, aki j tncos, az a munkban s minden msban is gyes? Milyen pldkat ltott gyermekkorban erre? Az n szlei, csaldtagjai btortottk-e a tnchoz val vonzdst vagy helytelentettk? Kapott-e a tnc miatt dicsretet, elismerst gyermekkorban, vagy inkbb megszidtk, megszgyentettk miatta? FelnQttkori tncos lmnyek: Mennyi idQt vett ignybe, amg megtanult tncolni? (Ez rvid idQ volt vagy hossz, a vlemnye szerint?) Mikor rezte gy, hogy most mr mindent megtanult a tncbl, a tncrl, amit tudnia kell? Milyen tncokat tudott ekkor? Tbb volt ez a tuds, mint amit a kortrsai, bartai, vagy az idQsebb emberek tudtak a faluban? Szoks volt-e, hogy a legnyek vagy felnQtt frfiak sszemrjk a tncos tudsukat versenyben? Hol volt erre alkalom? J tncosnak tartotta magt? Voltak nnl jobb tncosok is? Msok is elismertk a faluban az n tncos tudst? Hogyan? Miben volt jobb msoknl? Tbb tncot tudott? Tbb figurt tudott? Jobban tudott figyelni a zenre? Klnleges figuri voltak? Mulatsabb, jobb kedlyq volt? Jobb szbeli tehetsge, jobb felfogsa volt? Segtett-e a tncols abban, hogy megtallja a prjt? Fontos volt-e, hogy a leendQ frje/felesge jl tudjon tncolni? Van-e klnbsg abban, ahogy a szeretQjvel, vagy rokonval, j ismerQsvel vagy ismeretlennel tncol? Miben? - Msknt fogja meg a prjt? - Ms figurkat hasznl? - Ms rzssel tncol? - Az ismeretlen tncos mozdulatainak s a szndkainak a kiismerse hosszabb ideig tart, a megszokott tncos mozdulatait mr jl ismeri? Stb. Volt-e szerepe a tncnak abban, hogy felnQttnek elismerjk? Fontos volt-e, hogy a felnQtt fiatalok tudjanak tncolni? Mik voltak ebbQl a szempontbl a legfontosabb tncok? Szoks volt-e az n fiatal korban a legnyavats, lenyavats, szmot kellett-e adni a tncos tudsrl ilyen alkalommal? Hogyan brltk el? A testalkata, testi adottsgai segtettk, vagy akadlyoztk-e nt abban hogy jl tudjon tncolni? Van-e szerepe a testalkatnak abban, hogy valaki j tncos vagy gyetlen a tncban? Kik a jobb tncosok, a vkony, magas, szikr emberek, a zmk, erQs, izmos emberek, vagy a kvr nagytestqek? Tud-e pldkat mondani a sajt krnyezetbQl? Fontos -e a tnchoz az erQs izomzat, j szv, erQs tdQ? Van-e szerepe a tncos tudsban a j kedlynek? Kik a jobb tncosok, a komoly, csendes, lass emberek, vagy a vidm, robbankony, gyors emberek, vagy a se nem tl komoly, se nem tl vidm flegma emberek? A krnyezetben tud e pldkat mondani ezekre? n milyen embernek tartja magt? Szksg van e tncban j felfog kszsgre, j szbeli kpessgekre, vagy fontosabb az sznl az rzs? Fiatal korban hol, milyen gyakran volt a tncra alkalom a falujban? El tudott-e jrni mindig, amikor kedve volt? Kttte-e a munka, a szlQi tilts, a szegnysg vagy valami ms? A katonavek alatt gyaraptotta-e a tncos tudst? Hogyan? A szolglati helynek tncai klnbztek-e a sajt faluja tncaitl? Tanult-e tQlk j tncokat, j figurkat? Otthon prblta-e megtantani ezeket a falubelieknek? Hogyan fogadtk otthon az j dolgokat? A katonskodsa sznhelyn prblta-e megtantani a sajt tncait msoknak? Jrtak-e a fiatal lenyok a krnykbeli helysgekbe cseldnek, szolglnak? Ott volt-e alkalom a tncra? Tanult-e ott olyan tncokat, amelyet otthon nem voltak divatban? Tncoltk-e ott a hasonlkor szolglk s cseldlnyok a sajt tncaikat? Jrtak-e a felnQtt fiatalok a szomszd falvakba vagy mshov tncmulatsgba? Mirt? A j zene, a j tncosok, a lenyok, a legnyek, a bartok vagy a rokonok miatt? Milyen messzire jrtak el, milyen nagy krzetben? Klnbztt-e a krnykbeliek tnca a saj&Hr~`nh| 4!!$#8#N&Z&,(,F/^/00/1?12245<6`68@\AvA\CxCJE^EFG\GFKXKT0TTVrVVVYYZ[x]]ddBkDkkk h#h#h#hy~U h#hh#h5 h#5CJF(>@HJr"%'',(Z(v)+/012$a$gd$a$gdk245ABE GIKLrL MMbNN?ABCDEFGHJKLMNOPRSTUVWX[Root Entry FAX]Data 81Table@NWordDocument"nSummaryInformation(IDocumentSummaryInformation8QCompObjl  FMicrosoft Word dokumentum MSWordDocWord.Document.89qRoot Entry F?ABCDEFGHJKLMNOPba  T_AdHocReviewCycleID_EmailSubject _AuthorEmail_AuthorEmailDisplayNameU^8hera.eva@mail.datanet.hu Hra vaSummaryInformation(IDocumentSummaryInformation8CompObjl  FMicrosoft Word dokumentum MSWordDocWord.Document.89q՜.+,D՜.+,X hp  Szeged Tncegyttes AlaptvnycW.A Tncos nletrajz Cmp@